Entrada destacada

638 - Accés a tots els recursos de ciències adn-dna.net

Recursos adn-dna.net En la següent web trobaràs l'accés a tots els recursos de ciències de la naturalesa: adn-dna.net . ...

diumenge, 8 de gener del 2012

186- Dissecció de cor

Dissecció de cor en adn-dna.net

El desenvolupament del programa de ciències de la naturalesa relacionat amb el cos humà tant a 3r ESO com a biologia humana de batxillerat requereix la realització de vàries disseccions. En aquest post es presenta la dissecció de cor.
Es pot trobar informació per la realització d'aquesta pràctica en l'aula virtual adn-dna.net :
                          
                              Curs P03- Pràctiques de laboratori- 3: disseccions
                                        Pràctica-1  Dissecció de cor







A continuació es mostra un dels treballs realitzats sobre la dissecció del cor per un grup d'alumnes de biologia humana de batxillerat.




Els lectors del bloc adn-dna i usuaris de l'aula virtual adn-dna.net poden suggerir, en l'apartat de comentaris d'aquest post, les informacions adicionals que considerin adients relacionades amb aquesta dissecció.

Aquells alumnes que han realitzat l'experiència, poden comentar els aspectes que considerin més rellevants sobre l'observació realitzada.

50 comentaris:

Joan Ortuño ha dit...

A mi, personalment el que més em va agradar va ser observar l'interior del cor.

Paula Stösslein ha dit...

Em va agradar veure realmen què tenim dins nostre i quin és el motor del nostre cos!

Eric Ortega ha dit...

A mi, el que mes m'he a agradat a sigut el dels pulmons perquè em tingut la oportunitat de veure'l per dins i era molt interesant.

Clara Mas 3rA ha dit...

El que m'ha agradat més de fer en aquesta pràctica de dissecció del cor ha sigut poder obrir-lo en persona i verure tots els conductes, artèries i part que té ja que el tenim dins el nostre cos i en sabem molt poc.
A sigut interessant veure com de complexe pot ser un òrgan que cap dintre de la nostra mà.

Pere Tomàs 3A ha dit...

El cor és un órgan espectacular.
Sembla mentida que amb la seva mida realitzi una tasca tan gran en el nostre organisme.
M'ha encantat conèixer a fons el cor.I reconeix'en les seves parts.
M'encanten les diseccions.Poses a la pràctica el que expliquem a clase.

Pere Tomàs 3A

Guillem Guarro 3rA Naturals ha dit...

penso que fer aquesta pràctica a estat molt bé per aprendre les parts del cor millor que miran-les en una fotografia, no és gàire difícil reconeixen les parts. M'ha agradat molt disseccionar-lo, ha estat una bona pràctica

Ester Rabell 3r-A ha dit...

Penso que fer aquesta pràctica ha estat molt bé, perquè així em après l'anatomia del nostre cos i moltes altres coses més. He pogut identificar les diferents parts del cor. I poder veure com fa el seu funcionament, per on passa l'aire...
Al fer aquesta pràctica, primer vam veure com es el cor exteriorment. I després el vam obrir per uns costats i el vam poder observar interiorment.
On vam poder veure les seves parts.
I és important saber com es aquest òrgan perquè és un aparell en que nosaltres precindim d'ell, i sense ell no viuriem.

Roger Mitjans ha dit...

Aquesta pràctica del cor ha estat molt interessant, trobo que el cor apart de ser el organ mes important, també fa unes funcións molt importants. Penso que aixó de fer dissecións és molt interessant perquè va bé saber els òrgans i les funcions que tenim.

Cintia Quiñones 3er-A ha dit...

Hola! :)
Després de fer aquesta pràctica he vist com era un cor de xai, el vam obrir i el vam observar com era per dins.
Vam observar que l'aurícula esquerra, era més gran que la dreta.

Penso que es molt important saber això perquè, es un òrgan que tenim nosaltres.

Em sembla bé que posin aquest vídeos, per si tens un dubte puguis consultar.
Adéu!

wangjie ha dit...

El cor es inpressionant!!!Tambe esta be sabe com es la estructura del nostre cor.

Berta Vives 3reso.A ha dit...

Penso que ha sigut una bona experiència, desprès d'haver fet aquesta pràctica he après moltes coses noves sobre el cor i la seva anatomia tan interna com externa, m'ha servit per observar que l'aurícula esquerra les seves parets són molt més gruixudes que la aurícula dreta i també vaig poder veure totes les parts del cor ja que es un òrgan molt important per a nosaltres.

Els vídeos aquests també estan molt bé perquè es veu molt clarament tots els passos seguits i totes les parts amb els seus noms corresponents per entendre millor la seva anatomia.

Guillem Segura 3rA ha dit...

La practica del cor m'ha semblat bastant interesant, ya que mai havia vist un cor abans i menys obrir-lo i descobrir com funciona. M'ha ajudat més a entendre el funcionament del cor.

zaigam ha dit...

m'aagradat el diseccio del cor perque em bist e part de dintra

Eric Ortega Romero ha dit...

La dissecció del cor a sigut molt interessant perquè em pogut veure el cor per dintre.
En alguns moments a fet una mica de fàstic però a valgut la pena.

Maria Lluïsa Sànchez 3r - A ha dit...

Penso que, fent aquesta pràctica hem après moltes coses del cor que no sabíem.
Jo, he après l'anatomia del cor (artèries, venes...) i el seu funcionament (per on passa l'aire...).
Fent aquesta pràctica, primer vam veure com era el cor exteriorment i interiorment, vam poder distingir les seves parts.
Considero que ès molt important conèixer les parts i saber com funciona, perquè es un aparell que tenim nosaltres, i cal saber-ho per així coneix-ens millor.
També he après algu curiós de saber, que l'aurícula esquerra és mes gruixuda que la dreta, perquè per allà i passa la sang de les venes pulmonars.

Cristiana Crisu ha dit...

dissecció de cor me agradava que vaig veure com es un cor a l'interior i vaig veure moltes coses més interessants que jo no ho savia

Marc Bernadet ha dit...

Per a mi va ser la pràctica més divertida i alhora per aprendre més perquèes l'òrgan principal del nostre cos.

Aina Eroles ha dit...

la dissecció del cor hi va haver-hi molta sang pero prefereixo aquesta disseccio que no pas la del ronyo que va ser molt fastigosa

Carola Domènech 3rA ha dit...

Hem va agradar molt fer aquesta pràctica perquè a mi m'agradaria estudiar biologia. És molt interessant veure-ho tot en temps real, en contres de en l'imatge. No és gaire clar, però alguna cosa s'hi pot observar com ara l'aurícula, el ventricle, la artèria pulmonar i la vena pulmonar. En resum: hem va agradar molt.

Crsitiann Castillo ha dit...

Va ser molt guai quan teniem que obrir el cor per parts , però també va ser una mica asquerós .

Marta Esteve ha dit...

Aquesta disseció va ser més agradable a la vista que el del ronyó, però hi havia molta sang coagulada. Tot i així ha sigut interessant, ja que hem pogut diferenciar les diferents parts.

Gemma Clarasó 3r A ha dit...

Trobo que aquesta pràctica ha sigut molt interessant i divertida, personalment, ha sigut la que més m'ha agradat perquè hem pogut veure un cor similar al nostre per dins i hem pogut observar com funciona realment.
Vam poder veure l'entrada de les venes i les artèries i també, com treballaven les vàlvules del cor. Tambe hem pogut veure la diferència de guix del ventricle esquella respecte al dret, l'esquerra és molt més doble.
Ha sigut molt interessant i m'ha agradat molt.

CONRAD GUAL ha dit...

M'agradat la disecció del cor perquè hi havien molts conductes anomenats artèries i venes que es diferenciaven amb el color blanquinós.

Anònim ha dit...

L'ultim dimarts avans d'arribar les vacances de nadal, vam diseccionar un cor. La experiència va ser nova, ja haviem diseccionat altres coses però el que em va agradar més de tots ha estat el cor. Va estar mol bé, perquè vam poder distingir tots els vasos i totes les arteries, per les quals en cada batec del cor envia una onada se sang. Està format per múscul cardic. Batega aproximadament 72 vegades per minut i batega una 2.500 cops en 66 anys. A estat curios fer aquest disecció ja que sense aquest òrgan ningú podria sobreviure.

Anna Dàvila
3rA/Naturals

Martina Baliu ha dit...

En la disecció del cor, em pogut veure com és de veritat, ja que no s'assembla gens amb els dibuixos.
Em vist les dos aurícules i els ventricles, les artèries i les venes, les vàlvules, també em pogut veure els solcs que són les "línies" que separen les parts del cor.
El cor que vam diseccionar era de xai, que és de la mida d'un puny d'una mà.
Ha sigut la dissecció que m'ha agredat més de totes les que em fet.
Martina Baliu 3rA

Anònim ha dit...

Hola!! sóc el bernat ferrer.
La veritat es que no m'apasiona massa fer coses del cor ni el ronyó n'hi aquestes coses.
Estat béé!!

Maria Codina 3r A ha dit...

Aquesta dissecció ha sigut molt interessant. Primer de tot vam ficar el cor en una safata i vam mirar l'aspecte extern. Després, vam obrir el cor per poder veure tota la seva fisiologia interna. Una de les dades curioses del cor és que gairebé tots els humans el tenim al centre dels pulmons, però una petita proporció (0'01%) té el cor inclinat cap a la dreta.
Maria Codina 3r A

Judit Baulés ha dit...

la disecció del cor a sigut la més interesant totes per mi.
m'ha sorptre molt la diferencia de les parets dels ventricles. les valvules mai ages pensat que fosin con un tel, més aviat pensava com un muscul que s'obre i es tanca.
el meu cor tenia molta sang i aixo em va fer molt fastig, pero un cop que el vem obrir ja no vem trobar més sang.
és la millor practica fins ara
judit baulés

Laura Becerra ha dit...

Ha sigut interessant veure les parts de l'interior del cor. Es veien molt bé.

Vidal melero iglesias 3r C ha dit...

Al final del primer trimestre els alumnes de 3rC vam disseccionar un cor de be. La pràctica va ser molt interessant i vam poder veure les diferents parts del cor de be.
Vidal Melero 3rC

Anna Solé 3rC ha dit...

Ha sigut una pràctica molt interessant tan que hagués estat bé haver-ho pogut gravar. Hem après totes les parts del cor i distingir-les. A més ens ho em passat molt bé fent-ho.

Roger Torra ha dit...

Crec que com totes les pràctiques al laboratori, ajuden a comprendre millor el que aprenem a la classe de teoria.

Marta Salgado ha dit...

Trobo que aquesta pràctica ha estat molt bé, que hem vist totes les parts del cor, que això ens ha ajudat per si no ens havia quedat clar abans. Però penso que hauríem d'haver fet aquesta dissecció abans de l'examen ja que ens hauria servit per estudiar. Hagués estat molt bé haver-la pogut gravar.

Àlex Morros Pérez ha dit...

Àlex Morros 3er C.
Hem disseccionat una cor de xai observant-ne totes les parts detalladament i explicant la funció de cada part. Vam poder seguir el recorregut que fa la sang i observar cada part amb detall.
Va ser una experiència interessant.

Anònim ha dit...

Noelia Torres 3erC
Per ami aquesta tercera dissecció ha sigut una de les que més m'agradat ja que he pogut obsevar les diferents parts i ha sigut molt interesant poder comprovar la funció i les parts d'aquest òrgan.

Aida Moreno 3rC ha dit...

Al final de trimestre els alumnes de 3rC vam disseccionar un cor de be. El més interessant va ser quan vam haver de tallar i separar la part esquerra de la dreta, i vam distingir les diferents parts, tant les de l'exterior com les de l'interior del cor.

Carles Pauné 3rC ha dit...

La dissecció de cor m'ha semblat bastant interessant, hem pogut comprovar les parts més importants del cor.
La meva opinió personal sobre aquest tipus de pràcitques (disseccions):
Són les que trobo més interessants,ja que podem veure en viu i en directe... així les classes són més dinàmiques i més divertides.
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

Ana Lechuga 3rC ha dit...

El que més m'ha sobtat d'aquesta dissecció és l'enorme diferencia entre el ventricle dret i l'esquerre, perquè encara que ja sabíem que l’esquerre era més gruixut per poder impulsar la sang, ha sigut interessant poder observar-ho.

Ana Lechuga 3rC ha dit...

El que més m'ha sobtat d'aquesta dissecció és l'enorme diferencia entre el ventricle dret i l'esquerre, perquè encara que ja sabíem que l’esquerre era més gruixut per poder impulsar la sang, ha sigut interessant poder observar-ho

Anònim ha dit...

La dissecció de cor ha sigut una de les més interessants que he fet, ja que vaig poder veure com és un cor, i tot i que no fos humà, vaig poder entendre millor el funcionament del cor, sobretot de les vàlvules.

Arnau López 3r C

Júlia Guarro ha dit...

Crec que aquesta disecció ens ha servit per entendre millor el concepte del funcionament del cor, i d'aquesta manera, a la classe, ho hem entés més bé, ja que quan ho posses en pràctica i ho veus en directe, no et costa tant entendre com funciona el cor.

Curs 3esoC

Carolina Gonzàlez ha dit...

Amb aquesta disecció hem pogut veure com és el cor per dins. Hem pogut entendre molt més com és un cor per dintre, perquè quan ho poses en pràctica i veus la mida del cor de porc que és com el nostre ho entens millor.

Jordi Bernadet ha dit...

La disseció del cor de xai que vem fer, vem puguer veure les dos aurícle, surtin del cor.
Era bastan petit i d'un tacte dur, un cop el vem obrir per dintre hi havien filaments blancs per dintre.
Com les altres disseccions va ser molt interessant.

Cristina Fernández 3erC ha dit...

Doncs aquesta pràctica ha sigut molt interessant ja que em pogut observar les parts del cos, perquè aunque el cor sigues d'un animal, el nostre era de porc i es el que mes s'assembla a el cor humà. Aunque fes una mica de cosa ha estat bé.

Jordi Aribau ha dit...

Jordi Aribau 3rC
La semana passada vam disseccionar un cor a l'aula de laboratori, un cor de xai.
Va ser una experiencia bonica perquè mai ho havia fet.
Ens ho vam passar molt bé

Edgar Fernández ha dit...

L'aspecte de la dissecció del cor que em va resultar més important va ser amb la claredat amb la que es veien les vàlvules tricúspide i mitral.També em va resultar molt interessant la diferència del gruix del ventricle dret i l'esquerre.

Albert Escolar ha dit...

El tret que mes em va sorprendre va ser els tendons que tenia el cor. Aquests subjectaven el cor de dreta a esquerra. També era sorprenent el gruix que tenien venes i artèries, i també les seves grans vàlvules.

Saül Claramunt Montaner 3r C ha dit...

El cor era bastant dur i quan el vam obrir per dintre estava ple de sang dura i de color negre. Era mes dur que els altres òrgans que em dissecccionat. A mi personalment no m'ha agradat cap part de la dissecció.

Mireia Lluís 3rC ha dit...

Els aspectes que he trobat més rellevant son la disecció del cor han sigut veure l'àrteria aorta ja que es per un bombeja més sang ,i els ventricles drets i esquerres ja que tenen un gruix molt diferent a les seves parets ja que pel ventricles equerre ha de ser més gruixut perquè es por on es bombeja més sang cap a tot el cos a diferència del ventricle dret que les seves parets són més primes.

Oriol Castaño 3rC ha dit...

La part que hem va agradar més de la dissecció del cor del xai, va ser quan vam obrir el cor intentan seguir els diferents solcs que hi havien. També vam poder observar la sang coagulada que a'havia format allà dins.